lördag 7 januari 2012

Ordningen återställd

Och tillbaka till rutinerna trots att det var helg igår. Fredagarna har under förra året besått av en rutin: träning vid 18-tiden, duscha på gymmet och hoppa i mjukiskläderna, för att sedan antingen köpa nått onyttigt som pizza eller laga tacos. Igår blev det just tacos, något som smakade extra bra efter all helg- och julmat. 

Träningen blev en liten genomkörare. Har inte så mycket tid att träna denna vecka så jag klämde in allt på 1,5 timma. Uppvärmning på crosstrainer sedan lite arm/axelövningar, knäböj med skivstång och lite coreövningar på det. Idag är jag gött mör i kroppen (och värre blir det under dagen kan jag tänka mig) tråkigt nog vaknade jag med träningshuvudvärk. Brukar få det ibland, min träningsvän fick det efter träning och min smög sig på när jag skulle lägga mig, inget trevligt alls.

Nästa vecka hoppas jag komma igång med träningen på allvar. Måste få till lite mer konditionsträning, då jag aldrig tyckt det är särskilt kul så hamnar det lite i skymundan. Men kanske är det dags att lägga lite fokus där.  Nu återgår jag till mitt pluggande och önskar en trevlig helg!


Mitt skrivbord i en underbar röra just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar