måndag 9 januari 2012

Min livsdryck

Efter att suttit framför min dator i en vecka i sträck lämnade jag äntligen in min uppsats sent igår kväll. Under hela min studietid har konsumtionen av kaffe stadigt ökat och som mest drack jag cirka en liter om dagen.  En vanlig dag kanske jag dricker en halv liter idag och det blir alltid extra mycket när man sitter och pluggar. Så med uppsatsen inlämnad och en ny vecka tänkte jag detoxa mig från kaffe. 

Till frukost fick det bli grönt te i stället för kaffe. Men framåt ett på dagen kände jag huvudvärken komma. Klockan två var jag däckad, i soffläge med värsta migränhuvudvärken. Då jag är en person med dålig självdisciplin så gjorde jag det enda rätta, jag bryggde mig en kopp kaffe. Nu har jag anpassat min detox efter mig lite bättre, vilket innebär att försöka minska på kaffeintaget till en kopp om dagen.

Som min goda vän sa "Överger du din livsdryck?" och det är klart jag inte kan göra! 

Jag älskar ju kaffe!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar