måndag 11 november 2013

Löpsäsongen

Idag visar termometern på -0,5 och vi är inne i november. Det känns som att löparsäsongen tagit slut eller i alla fall gått i vila ett tag. Våren, sommaren och hösten har bjudit på en underbar tid för löprundor ute i naturen.

När jag i början av maj gav löpningen en ny chans trodde jag inte att jag ca 5 månader senare skulle genomfört mitt första lopp, det fanns inte på kartan då. Det som jag gillar bäst med löpningen som träningsform är att det är så lätt och fritt. Inga tider att passa, jag kan bara ge mig ut efter jobbet. Härligt också med utomhusträning! Har tidigare känt att det inte blir någon träning under sommaren för jag inte vill gå in på gymmet. Men nu har jag ett alternativ och nästa sommar hoppar jag nog gymkortet.

Så klart kändes det stort att genomföra ett lopp, mitt första och enda hittills Broloppet på 5 km. Men något som kändes ännu större var att några veckor efter i slutet av oktober springa över 7 km och jag skulle nog kunnat spring lite till. Känslan av att det bara flyter på och att man hittar det där flowet är så grymt. Till nästa säsong så känns milen inte så långt bort.


Morgonrunda på vackra Mallorca i september



Härlig höstlöpning vid kanalen, min hemmarunda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar